maanantai 29. elokuuta 2011

Alku

Ensimmäinen teksti on aina vaikein. No, ainakin haluaisin toivottaa mahdolliset lukijat tervetulleiksi blogiini. Kommentit olisivat kivoja, jos joku sattuu tänne eksymään. Vaikka kirjoitankin tätä pääsääntöisesti itselleni, minua motivoi silti jos tiedän, että joku muukin seuraa tätä. Ja toki itse painonpudotukselle on motivoivaa, jos tietää olevansa tilivelvollinen edes bloginsa lukijoille :D

En käytä turhaan tätä tekstiä perusasioiden kertomiseen. Minusta lisää voitte lukea tuolta yläpalkista Kirjoittaja -sivulta, myös laihdutushistorialleni ja projektissa (minä olen aina kutsunut tätä painonhallintaa "projektiksi") edistymiselle on omat sivunsa. Ja hei, Edistyminen -sivulla on myös kuvia! Kuvat ovat sellainen asia, joita olen itse jäänyt usein laihdutusblogeissa kaipaamaan, ne konkretisoivat hyvin kirjoittajassa tapahtunutta muutosta, ja toki oikein vaikuttavien Ennen- ja Jälkeen -kuvien näkeminen on sivullisillekin todella motivoivaa. Minulla on takanani pudotettuja kiloja vasta viitisentoista, joten mitään häikäisevää ette tuolla sivulla näe vielä, mutta ehkä jossain vaiheessa tilanne on jo toinen.

Lyhyesti, tätä blogia aloittaessani tilanteeni painonpudotuksen suhteen on se, että olen 168 cm pitkä ja painan noin 113-114 kg (minulla on raivostuttavan epätarkka vaaka!), ja tähän on tultu alunperin 128 kilosta. Tuon 128 kg olen painanut alkuvuodesta 2010, ja suurin osa painonpudotuksesta sijoittuu maaliskuu 2010 - elokuu 2010 -välille. Syyskesällä 2010 painoin noin 110-111 kg. Tämän jälkeen projektini painui noin vuodeksi unholaan stressaavan elämäntilanteen vuoksi, tuloksena se, että kesäloman 2011 jälkeen painoin noin 117-118 kg. Ja nyt olen siis jatkanut projektia siitä mihin vuosi sitten jäin, ensimmäisenä tavoitteena pudottaa toki nuo kesäkilot. Muutama niistä onkin jo saatu pois, mutta tällä hetkellä elän raivostuttavaa jumitusvaihetta, isompaa pudotusta ei ole tapahtunut pariin viikkoon, vaan paino seilaa tuossa 113-114 -haarukassa.

Lopullista tavoitetta en ole edes miettinyt, jos nyt pääsisin joskus edes kaksinumeroisiin lukemiin niin mietitään sitten lisää.

5 kommenttia:

  1. Moikka! Tosi kivan oloinen blogi, jään ehdottomasti seuraamaan. :-) Hienon urakan olet jo tehnyt, joten ei kun tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä olen, kirjoitat kivasti ja avoimesti. Hienosti on edennyt ja matka varmasti jatkuu kivasti, tsemppailen sua täältä taustalta :)

    VastaaPoista
  3. Jään seuraamaan matkaasi! :) Hienoja tuloksia olet jo saavuttanutkin.

    VastaaPoista
  4. Ooh, olen yllättynyt siitä, kuinka nopeasti olette jo löytäneet tämän blogin! Yritän päivitellä ahkerasti, ja ennen kaikkea saada niitä tuloksiakin :)

    VastaaPoista
  5. Hieno urakka jo takana ja vielä hienompi varmaan edessä!
    Ehdottomasti seuraan mukana matkallasi! :)

    VastaaPoista