tiistai 30. elokuuta 2011

Tavoitevaatteita ja tuskailua

Innostuin tänään räpsimään erinäisiä valokuvia, joita sitten toivottavasti joskus saa taivastella siihen tyyliin, että ai kauhia miltä minä joskus näytinkään. Minulla on myös pari kivaa "projektivaatetta", joiden istuvuuden muutoksia on kiva laihismatkan varrella seurata. Olen oppinut, että kehonkuvan muutoksia on usein todella vaikea itse hahmottaa, joten kannattaa kerätä matkan varrella kaikenlaista "todistusaineistoa".

Aloitetaan ulkoilutakista.

Minulla ei oikeastaan vuosiin ole ollut kunnollisia ulkoiluvaatteita, vaikka olen kävellyt koiran/koirien kanssa päivittäin viimeiset kymmenen vuotta. Yksi syy on se, etten oikein kehtaa mennä urheiluliikkeisiin, minusta on aina tuntunut, että sellaiset kaupat ovat vain normaaleita ja hoikkia ihmisiä varten. Ja toiseksi, sopivankokoisia urheiluvaatteita on ylipäätään vaikea löytää, jos BMI alkaa nelosella. Tämän vuoden keväällä löysin kuitenkin Prismasta Raiskin ulkoilupuvun, jossa sekä housut että takki mahtuivat minulle kohtalaisen hyvin. Koko on muistaakseni D-mitoituksen 48. Takissa vain on tuttu ongelma, se on lantiosta aavistuksen tiukka, ja alkaa kirrata varsinkin liikkeessä.Vetoketju on kaksisuuntainen, joten olen toistaiseksi pitänyt sitä enimmäkseen niin, että vetskari on alhaalta parikymmentä senttiä auki.

Havainnollistavat kuvat:

Takki kiinni.

Takki auki. On se ehkä vähän hölmön näköinen noin, mutta en usko että kukaan vastaantulija jää asiaa miettimään. Seuraava koko olisi ollut liian reilu hartioista, joten tämä on pienempi paha. Ja minähän aion sitä paitsi laihtua.

Näin, ja nyt sitten vaan odotellaan, että viimeistään ensi keväänä pääsen postaamaan uusia kuvia joissa kyseinen takki istuu paljon paremmin, vetoketju suljettunakin :)

Innoistuin myös vertailemaan kaksia housujani. Näitä nyt ei voi käyttää vielä "ooh, kuinka paljon vaatekokoni on pienentynyt" -esimerkkinä, koska toiset ovat hivenen isot ja toiset hivenen pienet, eli vielä kategoriaan "tavoitevaate" laskettavissa. Mutta kuitenkin:

Alemmat housut ovat kokoa 54, päällimmäiset 48. Alemmat ovat käyneet jo vyötäröltä melko väljiksi, lahkeista vielä melko ok. Olen ostanut ne silloin, kun painoin viitisentoista kiloa enemmän kuin nyt. Käytän niitä kuitenkin yhä lenkkeilyhousuina. Kokoa 54 en kuitenkaan enää nykyään joudu uutena ostamaan.

Ja päällimmäiset housut sitten... Ostin ne viime syksynä kun painoni kävi alimmillaan, noin 109 kilossa. Tällä hetkellä, no, ne menevät jalkaan. Myönnetään tosin, että ovat vähän joustavaa kangasta. Vetoketjukin menee kiinni, siis pitkällään maaten ja vatsaa sisään vetäen :D Eli eivät mitkään käyttöhousut vielä. Realistisempi housukokoni on tällä hetkellä 50-52.

Tässä kuitenkin todisteita siitä, että kyllä minä prkl saan 48-housut jalkaani kiskottua jos tarve vaatii:

Mahaläskit eivät yhtään tykkää.

"Makkarankuori" voisi olla sopiva sana.

Parempia farkkujenistuvuusaikoja odotellessa, siis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti